BLOGGEN: Fem saker att prioritera med sin nya hund

161119-1

Sniff 8 veckor gammal

Att skaffa ny valp eller äldre hund, är fantastiskt härligt och samtidigt otroligt spännande. En ny kamrat att lära känna och utvecklas ihop med. Självklart ligger det otroligt mycket träning bakom en bra relation mellan ägare och hund/hundtränare och tävlingshund. Många gånger ger vi upp alldeles för snabbt med träningen, istället för att vi lägger en bra plan som vi försöker jobba emot under en längre tid. Vi vill ha snabba resultat. Men hundträning tar tid och ger vi våra hundar den tiden – så blir det för det mesta riktigt bra.

Jag har långt ifrån perfekta hundar. Jag har valt mina hundar efter känsla och att de hade något som fångade mitt intresse (är ju bara att titta vad söt Sniff var som 8 veckors valp). Men jag har en plan och jobbar successivt tillsammans med mina hundar emot den målsättningen. Samtidigt behöver inte mina familjemedlemmar vara perfekta, jag gillar dem ändå🙂

Jag tänker under några veckor framöver dela med mig av fem saker jag prioriterar tillsammans med min nya hund eller valp. Första inlägget kommer till veckan här i bloggen och kommer handla om:

1. BELÖNINGS – OCH LEKUTVECKLING

Titta även in i vår blogg —> KLICKA HÄR

Kommentera

